Dacă ne-am ucide unul pe altul, de Ana Blandiana

 


Dacă ne-am ucide unul pe altul, de Ana Blandiana

recită Costina Cheyrouze



Dacă ne-am ucide unul pe altul

de Ana Blandiana



Dacă ne-am ucide unul pe altul


Privindu-ne în ochi,


În ochii noștri în jurul cărora


Genele stau ca o coroană de spini


Care-ncununa definitiv


Orice privire,


Dacă ne-am ucide, după ce ne-am privit


Cu dragoste fără de țărm în ochi,


Și, cunoscându-te, ți-aș spune:


Mori,


Mori, dragul meu,


Va fi atât de bine,


Vei rămâne numai cu mine,


Tu, cel născut din cuvânt,


Vei cunoaște gust de pământ,


Vei simți ce frumoase sunt rădăcinile


Împletindu-ți prin ele mâinile,


Cu nențeleasa bucurie


De-a nu mai fi pentru vecie…


Și, mângâindu-mă, mi-ai spune:


Mori, draga mea,


Iubita mea cu frunte de octombrie


Cuprinsă ca-n icoane


De nimb rotund de moarte,


Mori,


Lasă-ți culorile în flori,


Pletele lungi cărărilor


Și ochii luciu mărilor,


Să știi


De unde să le iei,


Când vei veni…


Dac-am muri deodată împreună


Ucigaș fiecare și victimă,


Salvator și salvat,


Privindu-ne fără-ncetare-n ochi,


Mult după ce nu vom vedea…

Comentarii