Ritual, Ileana Mălăncioiu, poezie


Ritual, Ileana Mălăncioiu, poezie

Recita Costina Cheyrouze 


Ritual 


Parcă suntem copii şi te-aştept şi nu vii

Să jucăm baba-oarba şi ştiu că-ţi plăcea

Şi mă tem că în drum ai călcat din greşeală

Peste aburul morţilor dintr-o vâlcea.


Dar oricât mă tem şi oricât te chem

Tu te-ai făcut abur şi m-aştepţi să vin

Să descânt tot eu pe numele tău

Şi să mai încerc să te scap de chin.


„Înger luminat, duhul i l-ai luat

Viaţă după moarte dă-mi-l îndărăt

Şi-am să vin tot eu şi să ţi-l aduc

Când o fi cu părul alb ca de omăt.


Îl cheamă Ion şi-i fecior de om

Cum n-am cunoscut, cum n-am mai văzut.

Dacă nu mai ai trupul să mi-l dai

Fă-l de la început suflând peste lut“.


Dar descânt în gând şi descânt plângând

Şi nu înţelege ce chip şi ce nume

Şi te-aştept să vii şi mă leg la ochi

Şi joc baba-oarba singură pe lume.


Comentarii