Dacă tu ai dispărea, Adrian Păunescu

 


Dacă tu ai dispărea, Adrian Păunescu

recită Costina Cheyrouze


Dacă tu ai dispărea


de Adrian Păunescu


Dacă tu ai dispărea

Într-o noapte oarecare,

Dulcea mea, amara mea,

Aş pleca nebun pe mare.


Cu un sac întreg de lut

Şi-o spinare de nuiele,

Să te fac de la-nceput

Cu puterea mâinii mele.


Lucru lung şi monoton

Să te înviez, femeie,

Eu, bolnav Pygmalion

Hai şi umblă, Galatee!


Dacă tu ai dispărea,

Fi-ţi-ar moartea numai viaţă,

Dulcea mea, amara mea,

Aş pleca în ţări de gheaţă.


Să te fac din ţurţuri reci

Să te-mbrac în promoroacă

Şi apoi să poţi să pleci

Orişiunde o să-ţi placă...


De-ai cădea într-adevăr

În momentul marii frângeri,

Aş veni la tine-n cer

Să te recompun din îngeri.


Şi pe urmă aş pleca

Umilit şi iluzoriu

Unde este casa mea,

O mansardă-n purgatoriu.


Dacă tu ai dispărea

Şi din râsu-mi şi din plânsu-mi,

Te-aş găsi în sinea mea,

Te-aş zidi din mine însumi!




Comentarii