Gabi Schuster, Copiii mei spun că repet aceeaşi propoziţie, lectura Maia Martin


Gabi Schuster, Copiii mei spun că repet aceeaşi propoziţie 
lectura, montaj Maia Martin






Gabi Schuster, Copiii mei spun că repet aceeaşi propoziţie 
lectura Maia Martin




Copiii mei spun că repet aceeaşi propoziţie 


Copiii mei spun că repet mecanic
aceeaşi propoziţie defectivă de predicat
în care nu se întâmplă nimic
maşina nu mai intră-n viteză
gândurile se abat tot mai rare în cutia cu roţi dinţate
unde colţii de fier scuipă amintirea halatelor albe
din jurul stomatologilor cu lămpi, cleşti,
pansamente provizorii şi xilină pentru amorţitul durerii durerilor

copiii mei şoptesc în noaptea către luni
că am alzheimer şi uit când m-am născut
că m-am născut de fapt
pentru ce să fi făcut-o tot mă întorc
în netimp – să mă fi născut? oare...
după care schemă logică? pe ce ramură iterativă

schimbă critici în pat tot între ei
după ce mi-am luat somniferele ca să fie siguri
că nu îi aud dar eu îi visez în felul de vise de dragoste
ce mi-au mai rămas după putrezirea adolescenţei
în fiecare dimineaţă ştiu totul le-am trăit până la năucire

profeţii mei spun că îmi voi pierde inima în nepoţi
sângele lor va fugi cu mine în toate arterele
şi voi găsi adăpost
între timp voi fi uitat că am fost şi urmele
vor fi şterse din pragul uşii bondoace
primăvara şi toamna şi vara se vor încolăci pe rug
peste un fulg de zăpadă primul de la-nceput

copiii mei cred că nu mă pot adapta liniştii universale

următorii mei spun să nu mai urc scările
depozitul de amintiri se revarsă aluat supradimensionat
sisific cobor, arborat steagul cărunt
cobor cobor cobor
unde rămân singură ca într-o ţeavă de tun.

autor Gabi Schuster



*din placheta Scrisuri...mamă


Proiect al  Bibliotecii Maia Martin, materialul poate fi descărcat și distribuit mai departe cu menționarea sursei.

* publicat 9 august 2013