Pentru că eşti albă, Emanuel Pope, lectura Maia Martin




Pentru că eşti albă, Emanuel Pope

lectura Maia Martin
muzica Mariza-Loncura
montaj Maia Martin










Pentru că eşti albă

Pentru că eşti albă
şi îți prinzi fustele peste trupul tău de intensă lumină cu același ac de siguranță pe care l-a folosit și mama
după ce bunica a obosit s-o mai învețe răgazul împăturirii din sine
Pentru că ești hrana disperării din închipuire
si ești cutremur al absenței reverberată-n roua grădinilor din vis
Pentru că te presimt ca pe un submarin atomic alunecând prin abisul meu tainic
cu pași fără de murmur
Pentru că ești secretul care nu răspunde

și-n nopțile de teamă copil mă porți ca pe o năframă

Pentru că nici timpul nu te știe
oglindă să-ți cunoască chipul
și-n toată însingurarea existenței misterul tău e tot ce am aproape
Pentru că în pragul risipirii așteaptă trupul tău în chip de poartă
Acolo abia,
despovărat,
nefericitul însetat din mine
sorbind nesățios printr-un sărut culorii tale îi va deveni pereche.
Eu dispărând mai alb decât lumina lunii, tu rămânând îmbujorată
Mireasă a lui pe veci
copilă tu,
Mereu, iubita mea
pururi într-atât de albă.

autor Emanuel Pope







* publicata la 1 mar. 2012