Marin Sorescu, Cântă Mitruţa



Marin Sorescu, Cântă Mitruţa
interpretează Simona Onuţu*

din "La lilieci"






interpretează Simona Onuţu*


interpretează Silvia Stanciu





Cântă Mitruţa


Mitruţa lui Dumitru, i-a murit bărbatul pe front
În 1916 şi avea mulţi copii.
Şi i-a crescut singură.
Şi mureau unul câte unul,
Mari de la 20 de ani în sus.
“Unu Ion, mi-a murit mai mic.
Îl făcui, îl comindai
Rămăsei cu ăilalţi.
Mai şezui un preţ de timp,
Du-te vreme, vino vreme, muri şi Maria.
O dusei la locul ei.
Comind-o si pe ea, amărăşte-te.
Mai şezui ce mai şezui,
Du-te vreme, vino vreme,
Moare şi Gheorghe.
Cheltuie cu el, fă-i ce-am putut
Şi eu, ca o săracă.
Mai şezui iar, du-te vreme, vino vreme,
Moare şi Sanda.
Şi de unde să mai poţi?
Că mi s-au scurs ochii plângând.
Văd muierile c-aşteaptă oamenii seara
De la Craiova şi le sar
Înainte şi le iau din car traista cu târguieli.
Eu n-am aşteptat pe nimeni.
Ce-am putut, cât am muncit, aia am mâncat,
Nimenea nu mi-a dat nimic.”
Mitruţa şedea singură-n casa şi se jelea.
Lumea râdea:” iar cântă Mitruţa”.
Dar ea se jelea. Şi casa fărâmata, ploua pe ea,
Se auzea cum plânge şi prin acoperiş.
Ei, ce casă? O bojdulă acoperită cu paie.
La urmă, Leana, a de a mai rămas.
Era cam năroadă şi îi aducea câte un prunc în casă.
Pe Ion, pe Damian, pe Costică…
Şi tot Mitruţa trebuia să aibă grijă de ei
Şi le dădea să mănânce turtă cu fasole de mici de la 6 săptămâni
Leana pleca la muncă şi ea îi îndopa cu zeamă de fasole şi mămăligă
“Leliţă, nu moare?”
Dă-l dracului că nu moare, mănâncă de făcu burtă.
Ea stătea în prispă, el în troacă, mic de 7-8 luni
Burta tobă de fasole şi ea îi dădea cu piciorul, îl legăna şi îşi plângea morţii ei.
I-auzi cum cântă Mitruţă…




autor Marin Sorescu



sursa reinvented.ro/sezatoare/