Blaga Dimitrova, Două vieţi, recită Cătălin Popa


Blaga Dimitrova, Două vieţi
recită Cătălin Popa









Două vieţi 

Două vieţi am trăit pe lumea asta.
Două vieţi am avut.Care cu una,
care cu nici una, iar eu – cu două.

Două, diferite la gust şi culoare.
Prima, pe-o tipsie spoită, de aramă,
mi-a dăruit zile pestriţe,
aromate sonore, ritmuri şi voci din belşug,
şi iubire şi-aventuri şi rîs -
doamne, atîta rîs fără pricină!
Dar eu mi-am întors capul într-o parte
şi-am oftat după cine ştie ce şi de unde.

Abia acum înţeleg ce-mi lipsea – durerea.

Cea de-a doua viaţă mi-a smuls
tipsia plină de sub nas.
Într-o clipă am rămas fără nimic.
Fără mine însămi am rămas.
Unde m-am pierdut – nesupusă,
nebunatică, capricioasă, rea?
Privesc printre lacrimi, în mine,
culorile răpite – pînă la una.

Şi mi se umplu de duioşie mîinile goale.

De două ori am trăit pe lumea asta.
Două vieţi am băut. Cine ţi le dă?
Două golgote pentru un singur suflet.
E preadeajuns.


autor Blaga Dimitrova



sursa reinvented.ro/sezatoare/