Odette Sofronescu, Scrisoare din Ithaca, lectura Maia Martin



Odette Sofronescu, Scrisoare din Ithaca
lectura Maia Martin







scrisoare din ithaca

în ithaca pietrele ţi-au dăltuit chipul pentru o eternitate şi mai mult
dalele palatului se tocesc sub greutatea paşilor mei care te poartă 
în curtea dorului fiul nostru îşi reinventează tatăl
plictisiţi să-mi tragă la sorţi firele albe peţitorii fugăresc driadele şi nereidele
iar eu ţes pânza amintirii cu fire de lavandă din sipetul de nuntă
prietenul nostru icar mă învaţă să zbor cu singura aripă rămasă
şi hebe mai trece uneori să-mi întindă cupa cu vinul izbăvirii de tine
dar lacrima îmbată aromita licoare şi zeiţa pleacă supărată
să descânte un alt pocal
ce ştie ea olimpiana despre legământul iubirii necreate şi nepieritoare....
dar tu mai ştii?
demult casa ta m-a primit mireasă în rochie ţesută din aripi de fluturi albi
cu diademă din perle scoase de tine din afund de ape sclipind ca un cristal ivoriu
şi conduri făuriţi din cochilii de scoici
mi-ai dat în ziua aceea turtă cu miere şi susan 
şi eu ţi-am închinat amfora trupului meu să-ţi poarte fiii
pe atunci îmi scriai 'te iubesc' pe nisip şi valul gelos se năpustea să şteargă
ai brăzdat cuvintele pe pământ dar mărăcinii şi bălăriile s-au înfipt adânc
cu rădăcini lungi în carnea ogorului astupând scrisul
eu nu mă pricepeam să te alint aşa că am săpat cuvintele într-un loc necunoscut ţie....
în stânca inimii mele
unde eşti,tu, cel căruia m-au hărăzit zeii.....
din când în când sirenele şi vrăjitoarele îmi trimit vorbă că eşti bine
şi pentru o clipă surâsul îmi acoperă tristeţea
din ţara lor lotofagii mi-au trimis florile uitarii dar eu le-am dat peţitorilor
până la ultima petală
în clepsidra din iatacul nostru timpul începe numărătoarea inversă
te vei întoarce la mine.......
ella, ella, agapi mou.....eu voi opri fuga nisipului
până când vei veni



autor Odette Sofronescu