Gabi Schuster, Întemniţat în sânge, lectura Maia Martin







Gabi Schuster, Întemniţat în sânge
lectura Maia Martin




Întemniţat în sânge


Mi-am deschis venele
(să mă privesc
să te privesc)
să ştiu adânc
de unde pleacă totul

în ziua când voi trece în salcie
nevăzutul meu se va revărsa
în fiecare petală
scuturată pe locul
unde trupul
nu îmi mai aparţine

uite-te în oglindă fiule,
uneori îţi voi vorbi
din tine însuţi şi
nu te vei putea apăra

vei putea uita liniştit
ca dimineaţa visele

mă vei putea radia
din formalismele lumii

vei putea topi cheia casei
vei putea înfunda urechile
la glasul meu
care va pluti o vreme în aer
până să intre anonim
în zgomotul universului

te vei putea dezbrăca
de toate amintirile părinteşti
şi bune şi rele
dar vei rămâne fără voinţă
şi faptă
în faţa oglinzii
unde tu însuţi te recompui
şi din urmele mele

întemniţat în sânge
în ciuda ta însuţi
te vei întâlni cu mine
în fiecare bucăţică de timp
în fiecare celulă vie
sau de-abia murită

voi exista acolo
indestructibil
în salcia mea
în salcia ta
în salcia copiilor tăi
amestecată parte
în gândul nerostit
sau nici măcar gândit.
autor Gabi Schuster



*din placheta Scrisuri...mamă


Proiect al  Bibliotecii Maia Martin, materialul poate fi descărcat și distribuit mai departe cu menționarea sursei.

* publicat 11 august 2013