Poezii, Maia Martin, Emanuel Pope, Gabi Schuster, Adrian Grauenfels, lectura Maia Martin























Poezii, Maia Martin, Emanuel Pope, Gabi Schuster, Adrian Grauenfels, lectura Maia Martin
1. Ritmic, Maia Martin
2. Libertate, Emanuel Pope
3. Perfidie, Gabi Schuster
4. Mă voi ridica 2, Maia Martin
5. Tonus, Emanuel Pope
6. Iarba din tampla, Adrian Grauenfels

lectura Maia Martin
muzica Emma Shaplin - La Notte Etterna
montaj Maia Martin


Ritmic


Ritmic gândul mă cheamă
ritmic
în timpuri felii

O inimă-mi bate-n piept
şi-mi toarnă
emoţii
în venele mii

Cugetarea aşteaptă cuminte
un gând să-mpletesc
apoi altul iar

Idei obsedante
şi clare
se-anină de gând
de emoţie chiar

Mă lupt cu felia din timpul
din mine
Mă lupt cu felia primita în dar

Mă-ngrop în celule murinde
renasc fremătând scuturând
al meu zbor


Adun pas cu pas
aripă cu aripă
nisipul ce umple
încet in al meu trup

mi-e inima chin
mi-e fruntea ridată
şi râd de tăcerea
din negrul popas

Un corb dăruie
creanga de dafin
porumbelului alb.

autor Maia Martin







Libertate


Dincolo de mine ești numai tu, umbra mea
în toată această insolență a naturii
ne regăsim exasperați
cu fiecare amiază
spate-n spate
ireductibili,
încăpățânați,
în alcovul hotărârilor luate
gândind fiecare căi diferite de scăpare
unul de celălalt
celălalt pe unu
ne-am învățat trucurile ușoare
de cele grele eu te-am dorit departe
dar tu creșteai mânată fiind de dorul lipsei

Târziu
din vinovata existență
ispita te va smulge
demonică risipă, îmbătată
în marea insolență a naturii
vei fi doar încă o navă fără pânze


                                                                                                        autor Emanuel Pope



Perfidie

Să mă fi urcat în carul mai mare
să fi dat bice calului mai albastru
în cădere steaua lui Paracelsus
să fi ars frâul în sute de bucăţi
de libertate



să fi pus planeta mai roşie ca un arc
pe fruntea miresei palide
în căutarea mirelui

să fi ştiut că stelele cad din negura timpului
purtând toate nălucile de la început
lăsând printre cuvintele adormite
boarea apusului următor ca pe o pâine
mai caldă

să fi auzit calul şoptind copitei de argint
iubirea nu moare se mută mai perfid
în altă mireasă.




autor Gabi Schuster 





Mă voi ridica

Mi-e sprijin pământul 
mă-mpinge în palme 
Piezişă privire furnica cea neagră 
Răsuflu ţărâna praf înghiţind 
muşc pumnul 
din carne rupând 

prăvale-n mine solidifică 
gânduri topite sentimente ce ard 
în piatră s-adună, piatră mă fac 

apuc patru puncte 
din lutul cel tare smulgând 
piatra-n nisip piatra-n aer 

un şarpe veninul ofrandă 
sâsâie să mă ridic 

mă voi... mă voi... 
îi spun şuierând. 

autor Maia Martin






Iarba din tâmplă


El îşi trase un fir de iarbă
prin tâmplă,
murise şi se-nfigea în pământ
cu fiecare val de toamnă
şi migratoare stoluri de schije.
Nişte străini semnaseră cândva
ultimul tratat de pace,
dar la el ploua cu noroi
în toate dimineţile,
deasupra lui creştea
un câmp de lucernă
albastră.

mi-am tras un cutit in brazda
pleoapa mea
murise si ze zbatea sa pluteasca
cu fiece migratie numaram stoluri
stupi goi, albine discutand filosofie
nimeni nu mai muncea de cand venise pacea
se zvonea despre un gnom descultz
care ma cauta, despuiat de toamna
deasupra mea cresteau 
femei vorbind latina veche


autor Adrian Grauenfels







Tonus


Pe linţoliul alb al tăcerii, răpuşi zac copiii lui Chirico,
îndureraţi şi orbi ei azi n-au îngropat numai zborul
ci şi aşteptările noastre,
abia de mai pot privi către icoana amăgiţilor lumii
eu însumi dizolvându-mă-n în aburi de frică,
pe fâşia dintre lumi cineva s-a oprit şi acum plânge
ritmic îl aud cum loveşte
cu fruntea în zidul de sticlă

…………………………………………..
când mi-am revenit ziua arăta ca o bezea
şi câinii hămesiţi fluturau atârnaţi cu colţii în buza ei dulce,
m-am grăbit să-mi ridic trupul trei sferturi căzut peste marginea lumii
şi îmbrăcat pe jumătate în milă, disperare şi ciudă

numai aşa am putut să-mi recapăt tonusul existenţial
doar El, Dumnezeu, ne mai poate învăţa lecţia supravieţuirii
și cu mână dibace mi-am smuls umbra din firida pieptului
și o noapte-ntreagă am bătut-o cu parul

Doamne, tu nu eşti o absenţă!
eu ştiu
tensiunea neîmplinirilor noastre face conturul chipului Tău.


autor Emanuel Pope


* publicata la 27 feb. 2012