Gabi Schuster, Vals de nuntă, lectura Maia Martin







Gabi Schuster, Vals de nuntă, lectura Maia Martin


muzica Daniel Veesey - Sonata No 06 in F Major
montaj Maia Martin





Vals de nuntă



M-am căsătorit cu visele mele
tu pe un mal eu pe celălalt
fluviul sufletelor noastre
ar fi trebuit să fie adânc
să ducă vapoare -

ne-am strecurat printre sălcii
abia-abia să le udăm rădăcinile

într-un târziu pietrele s-au uscat
ne-am tot împiedicat de ele
ne-am zdrelit degetele
şi nu le-am pansat
rănile s-au înmulţit pe tot trupul
de nu mai era loc de altă rană

duhovnicii spuneau să încercăm -
nu mai ştiam ce.

pe maluri umbrele noastre
nu-şi mai ţineau loc de pădure
dramele se ciocneau
ca baloanele de săpun,
luceau o clipă
şi dispăreau în sacul cu plânsete ude
se transformau în vapoare de hârtie
- visurile vapoarelor -

pietrele creşteau tot mai mari
până au căpătat gratii
sălciile au crescut plopi
norii s-au lipit ceaţă de pământ...

am strigat
nu ne mai vedeam
nu ne mai auzeam
vapoarele descompuse pe pietre
podurile rupte
singurătatea de după iubire

M-am căsătorit cu visele mele
tu pe un mal eu pe celălalt

fluviul sufletelor noastre
ar fi trebuit să fie adânc -
pe orice vreme
să ducă vapoare
până la marea cea mare

până la vărsare.


autor Gabi Schuster






* publicata la 28 apr. 2013