Vârtejul dansului






Vârtejul dansului, Delia Stăniloiu, Suzana Deac, Adrian Grauenfels, Dorina Şişu,  lectura Maia Martin
proiectul Eu zbor! Veniţi cu mine?

Muzica W.A. Mozart, Concerto for flute und orchestra no 2 in D major KV 3 I, Allegro*
montaj Maia Martin




Vârtejul dansului
2006, 50x60 cm, acril/pânză, artist Maia Martin







Mă prinzi într-un vîrtej ameţitor
În dans cu noi s-au antrenat şi norii
În paşi de dans cu patos şi fiori
Dansăm nebuni, pân-se arată zorii.

Cu noi se-nvârte cerul, lumea toată
Danseaz-acum, întregul univers
Dansăm în doi, o şansă nesperată
Care consum-al vieţii noastre sens.

Ne învârtim mai iute, tot mai iute
Un cerc himeric, axa suntem noi,
Culorile din cerc sunt revolute
Dansu-i limanul nesperat în doi.

Delia Stăniloiu 









Câmpiile de pe margini să mi le dai mie
lumina şovăie dar mă cuprinde
privirile aşezate sub clar de lună
decid care vom fi admişi şi care respinşi
râul mai rămâne între maluri
în noaptea aceasta când gândirea se împacă
seva sub scoarţă se revoltă
visul se revarsă şi surprinde

întinde-ţi picioarele peste mâinile mele
şoldurile tale sufletul să-mi acopere
şi acum dansăm pe aceeaşi culoare
mâine e o zi când puterea ta
mă poate reinventa

Suzana Deac








Shazam, dansul
Shazam, dorul parchetului declinat
pârgul fructelor exfoliante
sensul curb, mirosul de vanilie
vandalismul privirilor pasionate
în grădinile cu pruni,
japoneze prune
ascunse sub ramuri
fructele dorinţei,
paşi de la dreapta la stânga
ca o broderie desenată cu vârful degetelor de la picioare
şi muzica..el-tango, rege
brunetă fată, delicată cu genunchii în pantofii de vânt
şi el parfumul, de regină
uite.. cum cu fumul ultimei ţigări
pe mugurii de prun
cu pruncii dansului
se zbate umbra unei piruete..

Adrian Grauenfels




* The Salzburg Mozart Soloists, Arife Gulsen tatu, flute,

* publicata la 10 oct. 2012