Îmi lipseşti








proiectul Eu zbor! Veniti cu mine?
Îmi lipseşti

Texte semnate de Mariana Bendou, Ion Vanghele, Suzana Deac
pictura, lectura, montaj Maia Martin
Îmi lipseşti, 2010, 80x40 cm, acril/pânză




Îmi lipseşti din atingerea frunzei de mai, de pe banca porţilor solitare, din agenda scrisă pentru ziua de azi. Îmi lipseşti din paharul cu apă fără gust, din zâmbetul spre soare fără rost, din cuvântările mele lipsite de sonor. Din atingerea nopţii care se destramă la primele fascicole de lumină.
Suzana Deac



Mă leagă noaptea cu mătasea fină
De întuneric şi eu nu te văd
Degeaba stau ca trenul meu să vină
Mi-e aşteptarea chin şi mi-e prăpăd

 De parc-am pus iar mâinile pe pleoape
Să nu mai văd să nu te mai aud
Deşi iubirea a-nceput să sape
Un sunet nou în  vraja celui surd

Culorile mă tot umbresc întruna
În urma lor scânteia ta o simt
Când mă mângaie albă ca şi luna
Pe mine cel de lut şi de pământ

În mii de ape astăzi m-aş desface
Tot crângul tău de sălcii să-l cuprind
Ah ce n-aş da timpul de s-ar întoarce
Să te aştept cu sufletul râvnind

Eu cel ce rătăcesc printre păcate
Şi-am fost atât de orb şi surd mereu
Aş vrea acum  ca să gonim în noapte
Sub semnul tău de lut sub semnul meu...
Ion Vanghele




De ce te-ascunzi, iubitule, de mine
În vorbe şi mesteşugite întâmplãri?
Nu crezi c-ar fi cu mult mai bine
Sã împãrtãşim iubire şi visãri?

Eu te-aş ierta chiar de-mi greşesti
Doar sã rãmâi alãturea de mine…
Iubitule, de-ai şti cât îmi lipseşti,
Și câte daruri am, pãstrate, pentru tine!

Mariana Bendou


* publicata la 13 sept. 2011