Eu zbor! Veniţi cu mine?, episodul 2, Emanuel Pope, Ion Toma Ionescu, Heinrich Heine, Vasilica Ilie, Dorina Şişu, Maia Martin







Poezii:

Tu puteai, de Emanuel Pope
Dansul ielelor, de Ion Toma Ionescu
Au ieșit pictorii la miting, de Ion Toma Ionescu
Lorelei, de Heinrich Heine
Călătorie imaginară, de Vasilica Ilie


lectura Maia Martin
muzica Milladoiro, Ivernia
montaj Maia Martin




Tu puteai


Tu puteai cuceri şi Roma fără elefanţi

Cartagina cu uşurinţă
Teba fara Achile
şi inima mea inainte de-a o asalta

Emanuel Pope 
dedicat Maiei Martin





Au iesit pictorii la miting

Se dedică pictoriţei Maia Martin

au iesit pictorii la miting
jerpeliţi cu bărbile lor soioase
mătură caldarâmul de frunze

s-au coborât de pe ziduri
lunecând din icoane
ca nişte umbre de sfinţi

autorităţile au fost surprinse
în trei zile dispăruseră din păduri
toate rezervele de clorofilă

verde nicaieri e deja dezmăţ
în catedrala lunii noiembrie
a dat strechea-n culori

au ieşit pictorii la miting
în loc de portretul dictatorului verde
agitau nuduri cu ochi de smarald scurşi

de parcă s-ar fi răsturnat
pădurile prin acele găuri negre
în orbitele adânci
îngeri tăcuţi gardienii
în uniformele lor albe
din depărtare se-apropie


autor Ion Toma Ionescu 



Lorelei
Ich weiß nicht, was soll es bedeuten,
Daß ich so traurig bin,
Ein Märchen aus uralten Zeiten,
Das kommt mir nicht aus dem Sinn.
Die Luft ist kühl und es dunkelt,
Und ruhig fließt der Rhein;
Der Gipfel des Berges funkelt,
Im Abendsonnenschein. 
autor Heinrich Heine, 1822 


Călătorie imaginară (dedicată Maiei Martin, de ziua ei)

Ne-am întâlnit cu toţi: poeţi, scriitori, epigramişti
în „Duhurile cetăţii”, pe tărâmul „Prietenie”la un picnic,
într-o zi de vară, anul 2011, ziua 11, luna a şasea
şi tu ne-ai întrebat: „Eu zbor, veniţi cu mine?”
Eu ţi-am răspuns:
- Cu tine merg oriunde, promit că
Mă voi ridica” de la pământ chiar dacă
acum sărut doar pământul din care m-am născut
mă voi hrăni cu seva din rădăcina copacilor şi voi creşte. 
Te voi însoţi la braţ  prin labirint,
ca într-o „Poveste de iarnă
ne vom juca de-a „Vis asirian”,
eu voi fi actorul „Un tânăr meditând
din filmul „Regăsirea”...

am venit în ziua aceasta, plină cu „Melancolie
hotărâtă să zbor cu tine, ca într-o poveste  de vară.
Am ales să ne urcăm  pe „Macarale la 2 Mai”:
Sus, vedeam cerul albastru, curat, aproape de noi
şi tu mi-ai spus privind în jos, pe pământ:
 - „Noi, noi amândoi” suntem îngeri,
Infernul sunt ceilalţi”!

La un moment dat pe lângă noi
Au trecut, călare, pe „Bunul rinocer fantastic
Doamna şi Domnul cactus
Ca doi „Miri îmbrăţişaţi”, în luna de miere.
Ne-au făcut cu mâna, i-am recunoscut;
erau prietenii noştri din Cetate, D şi V
cu un banner pe care scria: „Vara iubirii”.
Ne-au salutat şi, amândoi, în cor,
fără să-i întrebăm, ne-au spus:
- Între noi a fost dragoste la prima vedere,
precum„Întâlnirea cu Omul creion”!
El îi spunea drăgăstos, ca „Un tînăr meditând”:
-„Te aştept răbdator” de o viaţă
Vrei să fii a mea soaţă???
Ea îi răspunse cu „Timiditate”:
- Chiar de „Nu te vreau azi”,
mâine, „Mi te dăruiesc ţie” si-ţi spun cu sufletu’-mpăcat: DA! 
„Aşteptarea” nu a fost în zadar pentru noi!

Am coborât de pe macarale, pe plaja de la 2 Mai
şi tu, prietena noastra, Maia Martin
ţi-ai facut „Autoportet din nisip
Şi ai scris sub el : "11 iunie, 2011,
va fi un eveniment mare, în Cetate!"

Te iubim, Maia! Îţi mulţumim pentru munca ta, făcută cu daruire în Cetate şi pentru bucuriile pe care ni le-ai adus! Sa fii iubită şi fericită! La multi ani! Cu mare drag, Vali 

autor Vasilica Ilie





grafica Maia Martin