Melancolie, proiectul Eu zbor! Veniţi cu mine?, pictură şi literatură









Melancolie, texte de Mariana Bendou, Suzana Deac, Elisabeta Iosif, lectura Maia Martin
pictura Maia Martin

muzica Carlos Gardels - Bach - Book I Prelude and Fugue No 8 in E Flat Minor-BWV 853_Prelude
montaj Maia Martin



Melancolie, 2010, 80x40 cm, acril/pânză




Stau cu dorul față-n faţă
Și nu ştiu pe unde s-apuc
Nimenea nu mă învață.
Dorul meu pare uituc.

Am o traistă şi-n ea vântul
Șuieră ca dintr-un nai.
Aş putea brăzda pãmântul
Dar îmi zice dorul: stai!
Mariana Bendou





De unde vin cuvintele? Din pomii ascultători cu inele de logodnă, pe care i-am admirat într-o primăvară timpurie, cu o foame de flori şi desenam ramurile laterale, nevăzute de trecătorii pământeni, iubeam frunza care îndrăznea să se trezească pentru fiecare zi, piţigoiul din decor cânta imnul singurătăţii. Copacii s-au unit cu dealul, un lanţ verde contra timp. Ştiu că visele mele se întorc într-o iarnă lipsită de rugăciunea pădurilor.

Suzana Deac 


 

OMUL CARE MĂSOARĂ MELANCOLIA

Melancolia ta cu petice de arlechin, în albastru
E măscăriciul tandreţii. Uneori e un sihastru
Ce-a sechestrat iubirea. Imagini nestatornice
Stele cu ochi şireţi. Bufonerii armonice.

Melancolia ta înfiptă-n peisajul azuriu
E mozaic de fluturi. Zbor înşelător, auriu…
În ape dizarmonice, doi roboţi. Apusul s-a prelins
Aripi de poncho peste acvariu. Noi ne-am desprins!

Elisabeta Iosif

* publicata la 10 ian. 2013