Maia Martin, Îmbrăţişează-mă-n culoare, album pictură


Dragii mei,

cu bucurie vă anunţ apariţia albumului de pictură "Îmbrăţişează-mă-n culoare", artist Maia Martin. Albumul este însoţit de articolul "Edenul iluzoriu"* semnat de Eugen Dorcescu, de articolul "Aventura spirituală" semnat de dr. Dorel Schor şi de un articol ce poartă titlul numelui albumului, semnat de mine.
Le mulţumesc domnilor Eugen Dorcescu şi dr. Dorel Schor pentru răbdarea cu care s-au aplecat asupra acestui album şi pentru analizele făcute.


Albumul de faţă constituie un început pentru colecţia de carte Biblioteca Maia Martin.

Albumul îl puteţi viziona aici
http://en.calameo.com/read/000616912d5ae15932d10


Iată mai jos motivaţia acestui proiect expoziţional scrisă de mine în septembrie 2009:

“Expoziţia „Îmbrăţişează-mă-n culoare” reuneşte compoziţii abstracte şi abstract-figurative. Am simţit dorinţa de a mă desfăta în bucuria pură de a aşterne culori în structuri diverse şi de a le înfrâna apoi cu ajutorul liniei. O linie neagră, superbă în raţionalitatea ei. Am simţit actul de creaţie ca o luptă între Iraţional, reprezentat de culoare şi Raţional, reprezentat de linie. Am înţeles astfel că Raţionalul îmblânzeşte Iraţionalul, iar Iraţionalul dă farmec Raţionalului. O joacă mentală ce s-a transpus în căutări înfrigurate de noi efecte plastice. O căutare a unor texturi, a unor structuri, a unor linii compoziţionale care să mă alinieze şi totodată să mă alunge din umbra marelui Kandinsky. Cu bucurie expun acum publicului aceste lucrări pentru a putea fi şi lor prilej de încântare vizuală a şerpuirii liniei în teritoriul culorii.”

Vizionare şi lectură plăcută!